tirsdag den 30. august 2011

Zentangle

Forleden så jeg hos marolle, at hun var begyndt at zentangle. Nu har jeg altid elsket at lave krusseduller og fine små mønstre, men havde da aldrig tænkt på at man kunne udbygge dem til større kunstværker :o)

Så jeg fik googlet og set nogle af alle de fine tegninger, der ligger på nettet. Jeg fandt også den officielle hjemmeside, hvor man kan se nogle af teknikkerne. Jeg synes bare, det er svært at kombinere dem, så jeg holder mig lige til dem, jeg har styr på i starten.

Sofie er også blevet lidt bidt af det, og Maja ligeså - hun har sin helt egen opfattelse af zentangle, men man kan godt se, hvad det er hun prøver på ;o)

Herunder ses to, jeg arbejdede på i går.



Men jeg synes, det er svært at afslutte en tegning, synes hele tiden, der kan tilføjes mere. Nu vil jeg arbejde på at få styr på flere teknikker :o)

4 kommentarer:

  1. Ej, det er du virkelig god til! Sejt. Nu skal jeg altså også snart prøve. Har bare ikke fået købt noget at tegne med endnu.

    SvarSlet
  2. Hvor ser det fedt ud, prøver også selv lidt. man bliver helt bidt af det. hvad hedder hjemmesiden

    SvarSlet
  3. Hvis du går ind på denne side: http://tanglepatterns.com/tag/zentangle/page/3 er der en alfabetisk oversigt over RIGTIG mange mønstre

    SvarSlet
  4. Hej, jeg er også blevet bidt af Zentangle. Jeg har lavet min egen lille opslagsbog over de forskellige mønstre jeg kan lide.
    Men på Saxo.dk kan man også købe 4 hæfter med god inspiration.
    Mvh Mona k Hansen

    SvarSlet