tirsdag den 16. august 2011

Start på hverdagen = mangel på kreatid

Nu hvor familien har gang i hverdagen igen, synes jeg det er så som så med tiden til kreahygge. Jeg ville gerne hækle meget mere...men det bliver ligesom ikke rigtig til.

Jeg har dog været i gang med disse små søde blomster, som kan hækles på 2 minutter. Jeg har både hæklet en lille prøveranke, og så enkelte blomster ud fra opskriften.


Der er så mange muligheder med disse små søde. Jeg har indtil videre planer om at bruge dem som bordpynt, sy på børnebluser sammen med andre blomstermodeller, som deko på kort og billedrammer...kun fantasien sætter grænsen :o)

Majas børnehavestart er gået ok indtil videre.
Sofies skolestart er gået over al forventning. De har klassedage i denne uge, så skemaet er kasseret til fordel for forberedelser til høstboden på årest loppemarked i september. I går og i dag har Sofie været med til at lave cremer, der skal sælges, samt tegne mærkater til de små cremebøtter.

Imens har andre været i gang med gartneri, snedkeri, og sæberi. De skal også i gang med at tegne kort. Da Henri Matisse skal være inspirationen, har de til morgensamling haft tema om hans liv og malerier. De skal så vælge ét billede hver, som de skal kopiere. Dét har for en stund vækket Sofies kunstinteresse, så da vi var på biblioteket i går lånte hun sørme en fagbog (for børn) om malerier! Og glad blev hun, da jeg sagde, at læsning i dén bog altså også talte som lektielæsning :o)

Hun har også været super heldig med sin 5.klasses makker, som skal hjælpe hende med at finde sig tilrette i klassen, og forklare hende, hvordan tingene fungerer. De svinger rigtig godt sammen, og jeg aner måske et kommende venskab. De er også dukse sammen i denne uge, et job der tager 15-20 min. efter skoletid...børnene står selv for den daglige rengøring af lokalerne...

Så med både skole- og børnehavestart er vores kalender ved at være godt fyldt op med diverse aktiviteter såsom sommerfest, loppemarked, arbejdsweekender, og så har vi lige en fødselsdagsweekend om et par uger, hvor der skal kreeres lidt kager...hhhmmm studser over, hvornår jeg mon skal nå forberedelserne til dét?!?...

3 kommentarer:

  1. Har du en opskrift på dem?

    SvarSlet
  2. De er vidunderlige! Jeg skulle også gerne ville vide om du muligvis har en opskrift på dem. Jeg har altid gerne ville lære mig at hækle, og de her ser ud til at være små, nemme og hurtige nok til, at jeg ikke mister tålmod eller kan lave ret mange fejl.

    SvarSlet
  3. Goddag Jeg ville høre om du havde opskrifter på de forskellige små blomster. Jeg håber du kan hjælpe mig for det er sådan nogle jeg leder efter.

    SvarSlet