tirsdag den 24. februar 2009

Sørøver

Så fik jeg chancen for at lave en rigtig drengekage igen :o)

Det blev til denne sørøver i geleudfyldning på et skattekort af SP, og med små flag af SP, hvor jeg tegnede det røde på med levnedsmiddeltus. Indeni er der Bondekonens chokoladekage smurt op med chokoladesmørcreme.
Skattekortet er lavet således: Kanterne på kortet bukkede jeg let om et par sugerør og lod tørre. Så lavede jeg motivet, som jo helst skal laves på hvid baggrund, og derefter malede jeg udenom med alkohol blandet med en lys brun (chestnut), og kanterne med en mørk brun (bullrush).

Og heldigvis kunne jeg bruge de små flag til at dække over nogle RIGTIG dumme fejl, jeg lavede, da MMF'en skulle på kagen :o)

4 kommentarer:

  1. hvor er den flot:)

    SvarSlet
  2. Hej, har du ikke en opskrift på chokoladesmørcremen, jeg vil så gerne forsøge mig. Det er en super flot kage du har lavet, hilsen Heidi fra Esbjerg

    SvarSlet
  3. Hej jeg vil lige høre om hvordan du laver dine geleudfyldninger

    SvarSlet
  4. Hej. Du skriver at du laver skattekortet af SP. Hvad er SP, og kan jeg evt bede om en opskrift?

    VH Charlotte
    261071cbb@gmail.com

    SvarSlet