mandag den 2. april 2012

Mississippi mud pie?!? - et kageeksperiment

For et stykke tid siden købte jeg en Mississippi mud pie hos bageren, og UUUHHHMM, hvor smagte den bare himmelsk. Næste gang jeg købte den, fik jeg spurgt ekspedienten, hvordan den var lavet, så jeg måske kunne lave den selv.

Efterfølgende har jeg søgt nettet efter en lignende opskrift. Men ingen svarer til den opskrift bageren bruger. Så nu har jeg altså været i gang med at eksperimentere selv :o)


Jeg har bagt chocolate mudcake, og med en tylle til at sprøjte fyld i kager, har jeg sprøjtet marengs (altså piskede hvider med sukker) ind i dejen. Jeg har kun bagt i min lille springform, og resten af dejen er i en stor form og skal først spises i morgen til Sofies tøse-hygge-film-eftermiddag med veninderne :o)

Vi andre har nu smagt den lille kage, og kan konstatere, at det i hvert fald ligner bagerens kage - MEN der skal meget mere marengs i næste gang, og det skal sprøjtes meget dybere ind i dejen :o)

Så der går nok ikke så lang tid, før vi skal bage mudcake/-pie igen...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar