tirsdag den 17. april 2012

Tysk venskabskage - Herman

I dag har jeg fået overrakt en German Friendship Sourdough Cake af min svigerinde. Dejen hedder Herman :o)


Jeg har aldrig hørt om sådan én før. Men det er altså en dej, der skal stå og boble i 10 dage, og tilsættes diverse ingredienser undervejs. På et tidspunkt skal dejen deles i 4, hvor jeg så kan bage den ene del selv, og give 3 videre - eller 2, afhængig af om jeg vil beholde noget dej at avle videre på :o)

Dejen ser sådan ud på dag 1:


Den spreder en kraftig duft i køkkenet, sådan surt/alkoholisk. Jeg er godt nok spændt på, hvordan den bliver!

2 kommentarer:

  1. Det er ret sjovt, var på julemarked hvor en ældre dame havde bagt flere "Herman'er" OG det var åbentbart en tradition for nogen, at komme der og købe sådan en kage.
    Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Og han står bare og bobler lystigt på køkkenbordet :)

      Slet