søndag den 27. november 2011

Pigefødselsdag

I går aftes holdt Sofie sin 10-års pigefødselsdag for de 4 piger i klassen. En lille flok, ja, men de hyggede sig gevaldigt, ingen tøsefnidder dér. Man kan godt mærke, de er blevet store piger - de har jo alle været med til Sofies fødselsdag siden hun blev 3 år. Egentlig lidt sjovt at tænke på :o)

Jeg var dog noget overrasket over, hvor lidt de spiste :o) Når der er drenge med, bliver der taget mere fra :o)

De fik hotdogs, Sofie åbnede gaver, og så skulle de selv lave deres dessert: cupcakes.

Endnu engang en succes at lege cupcakefabrik. Det blev til den ene flotte cupcake efter den anden. Eftersom det var mig, der førte sprøjteposen, fik jeg desværre ingen fotos af processen, men fik da hurtigt knipset lidt, da de var færdige.

De lavede 2 store til at spise her, og 6 mini til at tage med hjem til familien.

Bagefter åbnede diskteket i stuen, hvor der blev danset stopdans og øvet diverse trin. Med en halv time tilbage af festen, var gassen gået af ballonen, og de vidste ikke rigtig, hvad de skulle lave. De ville gerne noget, hvor alle kunne være med.

Jo, jo, vi har diskokugle i stuen :o)

Da jeg ved, de alle gerne vil sysle, fandt jeg origami-papiret frem, og alle fik lavet en papirballon, det blev også til musetrapper, papirflyvere og servietstjerner :o)

Sofie syntes, hun havde en rigtig dejlig fest, og det var jo det vigtigste.

I dag har jeg så været i gang med at pynte til jul. Det er første gang i flere år, at jeg kommer sent i gang. Men jeg syntes ikke det passede sig med julepynt til en diskofest ;o)

Så i dag kom alle kasserne frem, og adventskransen blev også lavet i sidste øjeblik. Maja har arrangeret ALLE nisser på reolen, og der er en lille historie til alle scenerier - meeeen altså, jeg vil jo gerne have dem fordelt lidt over hele huset, så de flytter nok plads lige så stille og roligt...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar