søndag den 6. november 2011

Leg med kamera og lys

I aftes fandt jeg endelig ud af, hvordan man indstiller lukketiden på mit kamera - det er også kun 1 år siden jeg fik det :o) Men jeg har endnu ikke fået sat mig ind i de sjove detaljer - det tager jo fantastiske billeder uden også ;o)

Da det endelig lykkedes, var der ingen tvivl om, at vi skulle prøve at tegne med lys. Vi brugte knæklys fra Tiger, men man kan også bruge en lommelygte, cykellygte, lyset fra en telefon, eller hvad man nu kan finde på. Og så lukkede vi os inde i vores mørke gang - sjovt nok ænsede de ikke mørket, som de ellers er bange for ;o) De var alt for optagede af, hvad de skulle tegne, og hvordan billederne så ud.

Jeg indstillede lukketiden til hhv. 10 og 15 sekunder, og så tegnede Sofie og Maja med hver deres knæklys imens. Resultatet kan ses herunder.

Sofie forsøgte at lave hjerter

Her styrede de hver deres farve, det ser ud som noget,
der har et grønt hjerte

Her skulle de forsøge at holde dem stille, man kan også lige
ane den blå og Majas ansigt

Majas A'er

Ingen kommentarer:

Send en kommentar