onsdag den 5. oktober 2011

Travl oktober

Hvorfor er det lige at oktober altid ender med at blive så travl?!? Jeg kan endnu engang mærke, at tingene hober sig op, at jeg har for mange jern i ilden, og uden at ville det, kommer der flere ting til hele tiden. Som nu i dag, hvor Sofie får en seddel med hjem fra skolen om, at hun skal til sundhedsplejerske d. 10. Det er på min fødselsdag, og jeg havde egentlig andre planer for dén formiddag...småting, ik', men nok til, at jeg blev ærgerlig, irriteret over at måtte lave planen om osv.

Jeg har lynende travlt med at arbejdsprojekt, hvilket betyder, at jeg er oppe på at arbejde det dobbelte af, hvad jeg plejer. Ja, ja, jeg har vel ikke noget at klage over, det betyder jo egentlig bare, at jeg nærmer mig en arbejdsuge, som enhver anden dansker har :o) MEN når man nu er vant til en helt anden hverdag, hvor der er god tid til børnene, og lektielæsning med Sofie (og den har der været ekstra meget af i denne uge), bage en kage om eftermiddagen i ny og næ, bare sætte sig med sit hækletøj osv. Så er verden en anden, når man føler, at man nærmest ikke har tid til at sørge for aftensmaden...

Oveni kommer så 2 fødselsdage, som vi igen i år vælger at slå sammen til én familiefest, til Sofies store irritation, da hun er den anden fødselar, der endda kan fejre sin første runde fødselsdag. Meeen hun har vidst ikke noget at klage over eftersom hun får en overnatning i prinsesseværelset i Legoland :o) plus en børnefødselsdag med pigerne fra klassen.

Men altså jeg bryder mig ikke om hende den stressede, sure udgave af mig selv, der dukker op, når jeg har for meget om ørerne. Det giver også sure unger, der ikke kan enes, og det virker som om det hele bare venter på at eksplodere.

Men, men, men, nu er første deadline nået, og jeg trækker lige vejret resten af dagen, før jeg i morgen må tage fat i de opgaver, der har ligget stille de seneste uger, og fredag kører jeg så videre med projektet og mod næste deadline i næste uge. På den positive side betyder ekstra arbejde jo også ekstra løn, og det er nu meget rart, når vi snart skal i gang med at købe julegaver :o)

Nu vil jeg sætte mig og læse en bog for pigerne, slubre en cola og forsøge at slappe lidt af. Aftensmaden må blive noget fra fryseren og så står den vidst på Disney Channel med pigerne senere :o)

God dag derude i blogland!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar