onsdag den 12. oktober 2011

Mit første sjal

Så har jeg fået hæklet mit første sjal, og dét er da et overkommeligt projekt, hvor man kommer hurtigt fremad :o) Det er halvmåneformet og med små stangmaske-knuder på.

Opskriften er fra Politikens Hæklebog af Lis Paludan. Og der er bare så mange søde opskrifter i den bog, at jeg har besluttet mig for at investere i den. Indtil nu har jeg lånt den på biblioteket i månedsvis og af flere omgange :o)

Maja og jeg

Jeg havde noget mohair-garn liggende, som jeg havde købt til et helt andet sjal, der skulle hækles i oldemor-tern, og bagefter hækles sammen på en helt speciel måde. Jeg nåede så aldrig at hækle særlig mange tern, da garnet viste sig umulig at hæfte og slå knuder på, og så gad jeg ikke kæmpe videre med det.

Så nu har jeg besluttet at hækle sjal af de 4 forskellige farver garn. Det første her skal bruges som en gave.

Undervejs har jeg så selvfølgelig haft mine piger på sidelinjen, der også gerne ville have sjal - så det skal de vel have på et tidspunkt :o)

4 kommentarer:

  1. Hvor er det flot :) Man bliver helt bidt af det med at hækle :)

    SvarSlet
  2. Fandt du bogen nogen steder? Jeg har det præcist på samme måde med den bog, men den er udsolgt alle steder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, da jeg senere beklagede mig over, at jeg ikke kunne finde bogen nogen steder, var der en sød læser, der sendte mig et link, hvor bogen stadig kunne købes. Det var på http://www.genesis.dk. Men det ser desværre ud til, at den er udsolgt. Du må på jagt i brugte bøger, da bogen desværre er udgået af produktion :o(

      Slet
  3. Tak for svar. Ja, jeg må være på udkig efter en brugt :-)

    SvarSlet