tirsdag den 20. august 2013

Udklædning til optog


Før sommerferien kunne vores efterhånden knap så lille friskole holde 10-års fødselsdag. I den forbindelse blev der planlagt et stort optog gennem byen, hvor børnene skulle være udklædt efter forskellige temaer.

I Sofies klasse var temaet "grøn". Og det er godt nok et vidt begreb. Vi havde mange ting oppe og vende, og endte med Frihedsgudinden! og mor her måtte lægge hovedet i blød, for jeg ejer jo ingen symaskine - eller sy-evner vor den sags skyld :)


Men, men, kreativiteten fejler ingenting. Jeg købte stof, og riede det sammen. Selve "hatten" og faklen er lavet af skumgummi, som jeg malede med en stencilpensel.


I Majas klasse skulle de være vilde dyr/cirkus. Maja valgte at være panda. Så jeg fik købt lidt hvidt og sort pelsstof. Det hvide blev tegnet og klippet til, mens hun havde det på, og derefter riet i siderne.
 
Øverst og mellem benene blev det hvide stof sat fast på den sorte bluse med flere sikkerhedsnåle. Af det sorte stof riede jeg et par luffer. Og masken er lavet af papmache. Meget provisoriskt, men det fungede :)


Og vi har et par fine kostumer, der kan genbruges til fastelavn :)

1 kommentar: