mandag den 19. august 2013

Hjemmelavet piñata





Et andet af sommerferiens større projekter var at lave en piñata!! Og gudskelov for at det har været så varmt, at lagene har kunnet nå at tørre rimelig hurtigt!! Ellers var jeg aldrig blevet færdig i tide.

Så er piñataen hængt op og klar til at blive slået ned

Opskriften til at lave den fandt jeg igen-igen på Pinterest. Link til siden kan du finde her. I grove træk købte jeg en kæmpeballon hos Tiger, og dækkede den med maaaaange lag avispapir og melklister (1 del mel til 5 dele vand, opskrift findes også i linket).

Efterfølgende har jeg dækket den med crepepapir købt på ruller, og øjne af sammenkrøllede stykker silkepapir.

Det lyder så nemt og ligetil, men hold nu op, hvor har det været tidskrævende, især fordi jeg valgte at tilføje flere lag, end der nævnes i opskriften, da min pinãta jo skulle kunne stå for slag fra nogle stærke 7-årige.

Det endte da også med, at min mand måtte skære nogle strategisk placerede huller i, så det blev nemmere at få den ned, ellers kunne de have stået der hele eftermiddagen :)

Men Gud, hvor de hyggede sig med det, de var så gode til at heppe på hinanden og rose hinanden - de var bare så søde :)

Maja går til den

Ud over piñataen havde vi også lavet en variation af "sæt-halen-på-grisen" - "sæt-øjet-på-monstret".

En stor papfigur. Maja tegnede, hvordan den skulle se ud, og jeg forsøgte at føre hendes ønsker ud i livet. Til legen fik børnene store rulleøjne, som de skulle klistre på monstret, mens de havde bind for øjnene. Og det er altid sjovt at se, hvor øjnene havner :)


1 kommentar:

  1. Hvad brugte i til at slå på pinataen med? ��

    SvarSlet