søndag den 18. august 2013

Majas fødselsdagskager



Vores ferie har af en eller anden årsag været præget af Super Mario i år. Så da Maja måtte vælge kagetema  til sin fødselsdag i år, endte det med at blive en Mario kage. Dvs. faktisk lagde vi ud med at planlægge en 7-tals kage udformet som en vej, og med racerbiler på. Og det bestilte jeg så indfarvet marcipan til.

Et par dage før sin fødselsdag ændrede hun mening, og var bundulykkelig over, at jeg mente, at mine evner altså ikke rakte til at lave en Mario-kage, og at vi jo var blevet enige om noget andet. Så jeg kom til at give mig, og forsøge mig med at modellere ham. Heldigvis kunne vi få det til at passe ind i temaet: Mario Kart.


Hold nu op et arbejde. Jeg er jo ikke vant til frihåndsmodellering :) og så var der noget med proportioner, der skulle passe, og et billede på Ipaden, som jeg forsøgte at følge. Undervejs var der perioder, hvor han så ret sjov ud, en overgang lignede han faktisk Golum fra Ringenes Herre :)

Men i sidste ende var jeg faktisk ret stolt af resultatet, og fødselaren var ovenud tilfreds.

Sofie og Maja lavede de små svampe og blomster. Og jeg fik lov at bøvle med vejbane og græs

Det er første gang jeg har arbejdet med marcipan, og jeg må indrømme, at det smager en hel del bedre end fondant, sugar paste og marshmallow fondant. Så fremover tror jeg nok, jeg vil bruge det, når jeg overtrækker kage.

Da vi så i denne weekenden holdt børnefødselsdag, var temaet monstre. Og de er jo ikke så komplicerede at lave. De små minicupcakes var til de voksne og søskende, der hentede gæsterne. Og de store var selvfølgelig dessert til gæsterne.


Jeg har brugt en græstyl for at give effekten af at det var langhårede monstre.

 

Maja 7 år


Ingen kommentarer:

Send en kommentar