lørdag den 17. august 2013

Tavledug til børnefødselsdag



I dag har vi fejret Majas børnefødselsdag for klassen. Temaet for årets fest var monstre. Og vi har brugt sommerferien på at lave kreative forberedelser. Én af dem er denne voksdug, som jeg har malet med tavlelak. Ideen så jeg på Pinterest, hvor nogen havde lavet dækkeservietter til at tegne på. Og så tænkte jeg: hvorfor ikke prøve med en hel dug?!?!

Hobbyeksperten i min lokale butik var dog lidt skeptisk, da jeg fortalte om mit projekt, da hun mente tavlelakken ville krakelere. Men det har den altså ikke gjort endnu :)

Jeg har brugt den billigste voksdug fra Stof og Stil, og givet den to lag tavlelak. Den kunne måske godt have brugt 1 lag mere, men tavlelak er jo ikke billigt...

Efter at have malet dugen, og den var tør, rullede jeg den tilbage på det store paprør jeg fik den på i butikken, og krydsede fingre for, at den stadig var lige så fin, når jeg skulle bruge den. Og det var den heldigvis.

Så da vi pyntede bordet i dag, fik hver kuvert et kridt, og så blev der ellers tegnet på livet løs på dugen. Børnene syntes, det var herligt.


Ingen tvivl om, at den skal genbruges igen til Sofies fødselsdag i oktober.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar