torsdag den 17. januar 2013

De hjemmelavede julegaver

Julen er godt nok ved at være et stykke tid siden, og det gik lige op for mig, at jeg stadig har mit julebanner på bloggen :o) Det dur da virkelig ikke :o)

Årets julegaver fra Maja var de fineste glasbilleder.

Materialerne er købt hos cchobby.dk. Og med lidt fantasi kan man lave de fineste billeder. Glasstenene købes som en kasse med maaange forslebne glasstykker i alverdens farver. Der er virkelig til mange timers sjov.

Maja lavde bl.a. denne nissepige til sin lærerinde.


 ...og denne baby til sin lille nye fætter og hans familie.


Sofie har også lavet nogle, men dem nænnede hun ikke at give væk :o) Vi blev også enige om, at det måske var bedre, at hun lavede noget andet, så familien ikke stod med to af samme slags.

I stedet lavede hun de fine stjerne-bordskånere set hos Karen Klarbæk/Tusindfryd. Et ganske overskueligt projekt.

Hun lavede også et par figurer i silk clay:


Og de søde bogmonstre.

Sofie var ikke helt så engageret i de hjemmelavede gaver i år, så det er nok sidste gang hun har lavet noget til alle i familien - man skal give af lyst, og ikke af tvang, når det gælder de hjemmelavede ting - de skal laves med kærlighed.

Jeg nåede heller ikke det, jeg gerne ville have nået. Men det blev da til dette lille filtede navne"skilt" (jeg ved virkelig ikke, hvad man skal kalde det :o)) til min lille nevø.


Nu er jeg så småt gået i gang med nogle forårssysler. Vi har bl.a. kastet over projekt "fairy gardening", meget mere herom i kommende indlæg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar