lørdag den 1. december 2012

Julebindedag

Sidste novemberdag betyder på vores skole: julebindedag. Det er dagen, hvor der skal bindes kranse fra bunden af. Dvs. gymnastiksalen flyder med halm og gran. Og så kan hver familie lave sin egen adventskrans.

Det hold der ikke laver krans, laver julepynt til klassen, gange og vinduer.

Jeg tilbragte første periode i Majas klasse, hvor vi klippede juletræer, nisser og snefnug i pap.

For at bringe lidt ekstra julehygge til klassen, havde jeg bagt mini-kanel-cupcakes, og lavet lidt fondant julepynt.

 
 
 

Anden periode var jeg i Sofies klasse, hvor vi skulle lave snefnug/stjerner af piberensere, og klippe pynt i papirsdækkeservietter. Det var sådan en fin ide, at jeg kom til at tage et par servietter med hjem, så jeg kan lave nogle til min egen dør :o) De er nemlig ikke sådan lige til at købe. Der kommer selvfølgelig billeder på bloggen, når jeg har fået klippet nogle.

Og så vil den opmærksomme læser nok have opdaget, at vi ikke har lavet en krans ;o) Jeg orkede simpelthen ikke i år. Desuden bruger vi ikke en grankrans herhjemme. Jeg har en Georg Jensen adventskrans i stedet.

Sofie havde dog bundet krans sammen med en veninde, mens jeg var i Majas klasse.

I dag skal vi til juletræsfest, og have pyntet færdig i stuen. Chokoladekalenderens første låge er plyndret og vi er meget spændte på de nye tv-julekalendre.

Glædelig 1. december derude i blogland!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar