mandag den 17. december 2012

...med hastige skridt

Julen nærmer sig, hurtigere end jeg lige så komme. Alle gaver er købt, juletræet står ude og venter, kalenderlyset kan også følge med i år, men de hjemmelavede gaver halter det som sædvanlig stadig med.

Problemet er, at jeg i weekenden sad og surfede på Pinterest og fandt de fineste ideer, som pigerne og jeg gerne vil prøve - helst inden jul :o)

Majas hjemmelavede gaver har været færdige siden november, men efterhånden som hun ser nogle af Sofies hjemmelavede ting, vil hun selvfølgelig gerne lave flere og andre ting :o)

I år arbejder vi både i glas, træ, pap, ler og krympeplast. Jeg kan selvfølgelig ikke afsløre nærmere, før gaverne er givet.

Oveni det, har jeg også selv kastet mig ud i at filte. Har trillet den ene kugle efter den anden i weekenden, så jeg har helt ømme arme :o) Faktisk var det meningen, at jeg skulle nålefilte. Men da jeg havde færdiggjort Maria og Jesus, ville Maja også gerne lige prøve, og pludselig var nålen skæv og knækkede, da jeg forsøgte at rette den ud :o(

Jeg er ret forbløffet over, hvor nemt det er at nålefilte. Et par kig rundt om på YouTube, og VUPTI, så var disse to født...og det tog ikke engang lang tid!


Så jeg skal helt klart ud og investere i nogle flere nåle i dag.

I dag skal vi også have trillet nogle konfektkugler, vi startede på i aftes. "Dejen" skulle trække 12 timer i køleskab. Godt Sofie ikke har så mange lektier her i den sidste uge op til ferien ;o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar