søndag den 4. marts 2012

Smykker af kokosnød

Da jeg var barn havde vi engang projektuge, hvor vi kunne lave diverse slags utraditionelt håndarbejde. Det jeg husker tydeligst var, at jeg lavede et smykke af kokosnød-skal. Jeg husker, at jeg syntes det var utrolig smukt, men også at det tog lang tid at lave. Og jeg kunne rigtig godt tænke mig at prøve at lave sådan noget igen.

Nu bød lejligheden sig så endelig, og børnene blev selvfølgelig inddraget i projektet. Min mand savede passende stykker ud, og så gik vi ellers i gang med groft sandpapir for at fjerne tråde og de værste ujævnheder. Derfra var det bare at bruge finere og finere sandpapir, indtil skallen var helt glad og fin.

Desværre husker jeg ikke, hvad vi brugte til at polere skallen. Så vi forsøgte forskellige ting, og det bedste resultat var madolie. Det bragte en smuk dybere farve frem.


Efter billedet blev taget har min mand boret hul i Sofies skal, og det er blevet til en fin halskæde med lilla knyttesnor i, som hun glæder sig til at vise frem i skolen i morgen :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar