søndag den 4. september 2011

Loppefund

Jeg var da godt nok heldig på loppemarkedet i går, synes jeg :o)

Jeg fik en pigecykel til Sofie for 100 kr inkl cykelkurv :o) Den skal have ny sadel, pedaler, og "håndtag" på styret. Sofie skal vaske den i dag, og så ser vi, om vi måske skal købe noget spraymaling og male den - men umiddelbart er den rigtig fin, som den er.


Jeg var også rigtig heldig at finde en sættekasse til 20 kr. Den skal males hvid og have mønstret papir i rummene.


Så fik jeg disse skåle, som jeg husker fra min mormors hjem. Hun havde én der var lidt mindre end den store, jeg fik købt. Den brugte min bror og jeg altid, når vi fik lov at lave råkost. Så til ære for mormor, lavede jeg en stor portion råkost til aftensmaden i går :o)



Jeg fik også denne lille ramme med buet glas (til samlingen), og pigerne købte de små skåle og dyr.


Sofie stod i tombolaen sammen med en veninde i en time - og timen efter stod de i høstboden, hvor de solgte de ting, de lavede for et par uger siden. Her købte jeg: Det kort Sofie havde tegnet, to bøtter med honningcreme, som hun var med til at lave, og en læbepomade.

Overskuddet fra høstboden ryger i klassekassen, og eftersom der allerede i går eftermiddags var tæt på udsolgt, ja så må man vel forvente et pænt overskud ;o)

Til cafeen lavede jeg denne lagkage: 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar