fredag den 29. juni 2012

Romkugler og sukkerpynt

I går var en travl dag i kagens tegn. Maja har sidste børnehavedag i dag, og det fortjener en kage - som jeg viser frem senere ;o)

Af resterne fra kagen (bulen på toppen, som skulle trimmes væk) valgte jeg at lave romkugler. Det var første forsøg, men bestemt ikke sidste. NØJ, hvor smagte de godt!! og super bløde var de.

Jeg brugte følgende opskrift:
50g smør
50g flormelis
½ spsk mælk
½ spsk romessens - puttede dog mere i, da det ellers ikke smagte af så meget. Men der må man prøve sig frem efter min mening.

Ja, og så kagerester. Jeg smuldrede Bondekonens chokoladekage, og blandede smørcremen i, lidt ad gangen, til jeg havde rette konsistens. Og så trillede Maja dem i krymmel.


Jeg havde også rester af sprøjteglasur, så det blev også til noget sukkerpynt. Det blev bl.a. disse muslingeskaller, en ide, der kom sig af at Maja forsøgte at lave de runde stjerner, men de blev lidt skæve og lignede muslinger. Så det skulle jeg da også lige prøve ;o)


Efter en hel eftermiddag med kagepyntning tog vi så også lige til Sønderborg for at se Ramasjang Live. Hyggelig oplevelse, og så fik vi også hilst på værterne bagefter :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar