søndag den 22. maj 2011

Weekendens sysler

Denne weekend har budt på et par kreative sysler både for mig alene, men også for mine børn, der skulle have assistance. Jeg har hæklet denne lille søde bamse til Sofie, der her ligger i hendes hånd. Sikke et pillearbejde, hæklet på pind 2,5. Og efterfølgende afgav Maja selvfølgelig prompte bestilling på én mere, så jeg må i gang med én mere, denne gang en lilla bamse.

Pigerne lavede i går disse små æskemus i pap med flettede haler. De kan åbnes bagi, så man kan gemme ting. Eller den store mus kan føde den lille :o) Majas er de to til højre, og Sofies er dem til venstre.
Om et øjeblik skal vi i gang med at pakke til denne uges lejrskole. Eleverne på Sofies skole skal bytte skole med friskolen i Sdr. Vium. Hun skal være hjemmefra fra tirsdag til fredag, og er lidt ked af ikke at være hjemme på sin fars fødselsdag. Så vi får lov at ringe sammen torsdag :o) Vi fejrer ham alligevel først lørdag :o) 

3 kommentarer:

  1. Sikke en sød lille bamse. Jeg strikker små tæpper til neonatalafdelingen på Hvidovre Hospital og skal snart aflevere de 10 tæpper jeg er færdig med. Jeg ville gerne lave nogle små bamser til dem også og tænkte om du vil sende mig opskriften. Jeg vil være dybt taknemmelig og tror da også at forældrene til de små børn vil blive glade. mvh Susanne Hansen

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu har jeg fundet ud af, at bogen hedder "Strikkede & hæklede dyr i lange baner" af Line Wegger. Det er den lille bamse på forsiden, som jeg har lavet, min version har bare andre øjne :)

      Slet
  2. Hej Susanne
    Jeg har desværre ikke opskriften længere. Den er fra en bog jeg lånte på biblioteket. Jeg husker desværre heller ikke hvad den hed. Men det var en bog med både hæklede og strikkede dyr. Ellers en rigtig god ide at strikke til neonatal-afd.

    SvarSlet