tirsdag den 2. oktober 2012

Efterår er kastanjetid

Efteråret er over os, og det indebærer altid flere ture i den lille skov bag vores hus, hvor der står et stort kastanjetræ.

Jeg husker så tydeligt fra min barndom, disse gåture fra skole, når jeg skulle være hos min mormor og morfar om eftermiddagen. Der var en sti med et kastanjetræ, og hjemturen blev altid lidt længere i efteråret, hvor tiden gik med at trampe på kastanjeskaller, samle og tage med hjem. Hos mormor var der så altid tid til at lave kastanjedyr :o)

Så glæden var stor dengang jeg opdagede kastanjetræet i "baghaven", og siden har vi årligt samlet de skønne, brune nødder, og brugt dem til diverse dekorationer og figurer.

Vi har endnu ikke nået at lave figurer - men vi har fået samlet en stor posefuld, og i år er der både kæmper, tvillinger, trillinger og babyer :o)

Så mangler vi bare en tur i den store skov efter alle de andre nedfaldne nødder, så vi kan lave dekorationer som sidste år:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar